En tidig morgons filosofi

Mitten på december nu och jag måste säga att jag inte riktigt har infunnit min julstämning ännu. Men den kommer väl när den kommer antar jag. Dessutom är jag stort sett klar med alla julbestyr förutom några få saker så som göra ordning julskinkan och köttbullarna, samt prinskorven. Köttbullarna och skinkan gör jag alltid ordning kvällen innan så att det luktar jul i hela huset när man går och lägger sig. Dessutom så slår jag inte in alla julklappar förrän vid midnatt mellan den 23:de och den 24:de, en gammal tradition som jag har efter mina föräldrar. Förunderligt, men jag är en kvinna som håller fast vid vissa traditioner även om jag tänjer på andra så att säga...
 
Satt i mitt lugna frukostlunk och funderade medan jag tittade på en gammal klassiker från barndommen Fem gänget och insåg att min absoluta favorit bland de kvinnliga skådespelarna är med i denna underbara barndoms serie. Jag syftar på Jemima Rooper, och hon har ett sådant säreget yttre som är en skönhet för sig. Kan inte säga varför jag bara avgudar henne, det är något med hennes ansikte och hennes ansiktsutryck. Helt underbart och fantastiskt. En sådan där tidig filosif och förundran över hur tankarna kan svepa förbi när man tittar på något eller läser något. Är jag galen? Måhända för det behövs i denna värld vi lever idag. Sentimental? Absolut det är aldrig försent eller för tidigt att bli det.
 
 

Kommentera här: