Kurra gömma i snön

 
När jag kom ut genom dörren insåg jag ganska fort att jag blev tvungen att skotta uppfarten ner till bilplatsen och sedan uppfartern för bilen. Det har kommit mer snö än vad jag har räknat med och jag är inte säker på om min stela kropp var beredd på detta. Bara tur att jag bestämde mig för att bege mig tidigare till jobbet då jag visste att det skulle vara halt på vägen. Så det var bara att börja skotta och sedan skrapa fram en frusen bil. Om jag inte hade vetat att jag ställt bilen där jag ställt den skulle jag inte ha anat att den stod där. Grannarna skrattade gott åt mig där jag stod och kämpade för glatta livet. Med luvan på topp och blöta vantar skrattar jag åt mig själv och situationen jag alltid hamnar i varje vinter. Jag förstår inte varför jag inte använder mig av garaget när snön kommer. Kanske borde jag städa ur garaget från allt bråte först så att jag får plats med bilen. Så många måste och så lite tid då hinner man inte med allt vad man vill.
 
Väl framme på jobbet, lyser ljuset med sin frånvaro. Först på plats skönt men jag kom på senare att de flesta är på möte med kommunen. Bara jag själv och några till som är kvar på kontoret för att hålla ställningarna. Har lufsat runt nu i min ensamhet med julmusik på radion. Tackar gudarna för p4 bjällerklang via nätet. Bara julsånger för hela slanten och ingen som klagar. Något vist med julsånger eller hur? Speciellt nu när snön har kommit och dagarna räknas. Och givetvis får vi inte glömma, doften av nybryggt kaffe som fyller tomma lokaler och surrande datorer.
 

Kommentera här: