Ett krokigt träd berättar

 
Ibland förundras jag över hur naturen tänker och formar sina tillgångar.
Det är visserligen inte alltid jag förstår hur det går till, men det är mer än bara intressant.
Det är vid sådana här tillfällen man önskar att man kunde höra vad naturen har att berätta. 
Och jag tror att det är mer än vad vi kan föreställa oss och att vi kanske borde försöka att lyssna mer på vår natur. Har jag inte rätt eller är jag helt och hållet ute och cyklar? Rätta mig gärna om jag har fel.
 
Jag tror starkt på att detta träd har mer att berätta än vad ens utseende och placering berättar. Vad har det varit med om? Och vad vill den uppleva igen för att få mer frid och sinnesro? Vem är trädet?
Inte vad är trädet utan just vem är trädet, det är en stor och kanske den viktigaste frågan.
Jag föreställer mig att det är en intressant historia och att jag som människa kan lära mig av den. 
Men frågan är bara hur jag ska få reda på denna intressanta historia.
 

Kommentera här: