Skogens hemlighet

 
Ibland saknar jag det som varit mer än vad jag egentligen borde göra. Men inget jag gör kan göra att det försvinner. Det är inget jag riktigt vill släppa heller, speciellt inte när det är bara bra och positiva minnen. Det är så jag känner ibland när jag tänker tillbaka till åren i Linköping. Det är stunder då jag undrar varför jag flyttade därifrån och vart beslutet kom ifrån. Dock är det så att man måste följa med dit jobben finns. Så var det i mitt fall och en vacker dag hoppas jag att jag kan återvända till Linköping. Trots att jag inte är från staden från början så har jag ändå lyckats sätta mina rötter där och gro lite för mycket. Inte mycket att göra åt nu, förutom att minnas och hoppas på en snar framtid då man återkommer. 
 
Skogarna i Linköping är så underbara och det är ibland svårt att välja. Men den klara favoriten är skogen i Aska och Slaka. Underbar skog, så orörd och full av liv. Svårt att veta var man ska börja och var man ska sluta. I Aska skogen finner man även en källa med det mest friska och underbaraste vatten man kan finna. Ni Linköpingsbor har bra kranvatten men detta källvatten är så mycket mer och betydligt godare. Det säger väl allt?
Har gått runt hela dagen och förundrats över mitt intresse för dessa skogar och jag vet att vi har bra och fina skogar här i Malmö också, men det är inte samma sak. Inte för mig! Undrar varför.
 
 

Kommentera här: