Trasdockorna

 
Växte du upp precis som jag med dessa underbara "trasdockrna"? Kan fortfarande komma på mig själv att titta på dem och skratta gott åt deras äventyr. Det kallar jag för barnprogram med råga. Dagens barnprogram förstår jag mig inte på om jag ska vara ärlig. Kanske börjar jag bli gammal och omodern. Vem vet!
Härligheten till program som gjordes när jag var ung och de som görs nu är stor och skillnaden är kanske inte lika stor som vi vill tro. Eller så är det betydligt större, det har jag ingen aning om och lär nog aldrig få reda på det heller. 
Eller så kan det vara så att jag längtar tillbaka till en tid som var mer än vad det är nu. En tid som man var frisk och tillitsfull till livet och allt vad det medför. Jag börjar smått inse att jag kanske inte kommer att vara kvar för att se om dessa underbara karaktärer blir en ny succé eller inte. Men jag håller mig till hoppet och låter det vara som det är.
 

Kommentera här: