Tuffa och fyllda dagar

Det har varit tuffa tider och dagar fyllda med saker att göra hela tiden. Så jag ska kanske inte klaga på att jag inte har något att göra. En vecka semester till sedan är det dags att återgå till vardagen igen. Skulle vilja ha ett par veckor till men det går inte. Har sparat en vecka till jul då jag eventuellt åker till Irland med familjen. Men det beror helt och hållet på hur min älskade far mår och hur mycket bättre han blivit. Det går långsamt och det är dagar då jag funderar på om det inte varit bättre att han fått packa sin väska och gå vidare. Samtidigt är jag givetvis glad över att han har överlevt allt han varit med om den senaste tiden.
 
Idag är kanske första dagen på mycket länge som jag inte ska göra något alls. Det känns konstigt och jag förstår inte hur andra kan gå runt och inte göra något i flera dagar. Själv vill jag ha något att göra hela tiden utan att jag blir skogstokig. Men vi är alla olika och det är kanske bra det. Ska dock njuta av värmen och min underbara trädgård som växer sig fram. Det lär nog dröja innan jag blir riktigt nöjd med den, det är nämligen alltid något som jag måste göra eller ändra på. Dock är det så underbart att kunna påta och gå runt och se alla förändringar, när det blommar eller börjar gå mot sitt slut. 

Kommentera här: