15 år

Dagen har varit stressig och så händelsefylld. En hel del att göra som vanligt och det var inte så många stunder jag satt ner. Möten hit och dit på förmiddagen och under eftermiddagen blev det att åka till en gymnasieskola och prata med en klass som läser barn och fritid. Det var oerhört roligt och givande, första gången som jag verkligen fick med eleverna som jag fick idag. De var verkligen intresserade och ställde många bra och intressanta frågor.
 
När jag kom tillbaka på eftermiddagen var det knäpptyst på kontoret. Jag blev en aning nervös och orolig, men när jag kom in i konferensrummet står alla där och hurrar för mig. Det ett tag innan jag förstod varför de hurrae. Men efter en lång stund insåg jag att jag har jobbat på samma ställe i 15 år nu. Hur har det gått till egentligen? Känner mig lastgammal...trodde aldrig att jag skulle vara kvar så länge. Men jag trivs och har ett bra arbete med trevliga arbetskamrater. Jag började jobba där som volentär och hade praktik där under gymnasiet. Där efter blev det sommar jobb och timmar medan jag läste på universitetet. Efter det blev jag kvar och tiden har paserat.
 
Jag fick en underbar kreation med ljus och stenar på fat och en underbar fruktkorg. Det förväntade jag mig inte alls och jag är evigt tacksam...
 
   
 
 
 

Kommentera här: