Melodifestivalen

 
Sitter hos goda vänner i Linköping och njuter av dagen. Vädret har varit hyfsat även om det kunde ha varit bättre om jag lätt ska erkänna. Kom till stan igår efter lunch och åker hem igen imorgon. Så det kommer bli en intensiv helg med mycket att göra. Humöret är verkligen på topp och det blir bara bättre när man har trevligt sällskap.
Igår på eftermiddagen hann jag göra lite arbete även om jag tagit ledigt från jobbet. Besökte en gammal klient som bor i Linköping. Mitt besök var mycket för att se hur det går för henne. Det har varit många långa resor och mycket arbete och det är glädjande när man besöker dem när det äntligen går bra för dem. Det är med ett lättat hjärta när man går vidare och tar tag i det man har kvar. Så jag är nöjd och klienten är nöjd och det är det viktigaste.
 
Snart tags för oss att bege oss till Cloetta Center för att vara med på melodifestivaln. Andra gången jag sitter med i publiken och det är så mäktigt. Det är en känsla man inte kunde ana att den fanns. Och det är inget man känner när man sitter hemma och tittar på det i TV. Så det ska bli roligt och tja vad kan jag säga? Det är ett spännande startfält och jag har mina favoriter. Ska bli roligt att se vilka som går vidare till finalen i globen. Vi har funderat att boka biljetter till finalen också så att man kan känna den stora spänningen. Men inget är bestämt ännu. Men om jag ska erkänna vore det riktigt roligt att gå på finalen med. Ska nog boka mig en biljett trots allt även om jag får gå själv. Man träffar alltid någon ny kamrat där.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: