Pappersarbete och möten

Har suttit i möten hela förmiddagen och är nu mer än bara trött i huvudet. Men det har varit givande och lärorikt. Och det är inte alltid man kan komma undan möten och jag är bara glad att dessa möten var av det givande och roliga slaget. För det finns de möten som kan vara riktigt tråkiga och utdragna. Har varit på ett och annat sådant och min vilda sida krymper med tristessen...
 
Nu är det pappersarbete som gäller för hela slanten. Jag har börjat fundera på om det är så att mina pappershögar aldrig sjunker. De verkar vara lika höga om inte högre än vad de var igår. Ingkorgen fylls på hela tiden och utkorgen känns hela tiden tom även om jag tar mig genom alla högar. Dessutom har jag en hel del mail att besvara och vissa mail har jag skjutit upp snart i en veckas tid. Så nu kan jag inte dra på det hela längre. Det måste bli gjort hur tråkigt och tungt det än är.
 
Så oavsett hur min dag har sett ut och ser ut för den del som är kvar så kan jag glädjas över att jag slutar vid tre. Om jag bara kommer från kontoret i tid för en gång skull. Det är inte ofta jag gör det och övertiden växer mer och mer. Min chef har börjat fundera på vad jag egentligen gör om dagarna. Får kanske ta ut några dagar framöver så att jag inte får pekfingret.
 
 

Kommentera här: