Rörans kaos

 
Mina underbara kollegor letade upp dessa bilder och satte upp på min kontorsdörr. Jag börjar fundera på vad de vill ha sagt med dem. Å andra sidan vet jag det redan. Jag är väl den som kanske har det mest rörigt på mitt skrivbord. Men under av allt kaos jag har på mina saker så vet jag exakt var jag har allt. Om jag börjar sortera och göra ordning på allt och göra allt mer strukturerat vet jag inte var jag har allt. Så jag är nöjd med mitt kaos och den röra jag har. För det är inte rörigt eller kaos, mer som en katastrofisk ordning som heter duga.
 
Dagen har varit mer än bara lugn. Stress, stress och åter mer stress har varit dagens huvudämne. Dagen har gått åt till att svara en massa mail och några besök hos klienter som behöver lite extra stöd. Inget vi gör speciellt ofta, men något som kan krävas när det väl behövs. Då vi oftast hjälper människor via mail eller samtal via telefon så händer det ibland att vi får in personer som ligger så passa krisigt till att vi gör hembesök eller följer med dem till sjukhus osv. Oftast har vi personer som gör just den här uppgiften, men nu när vi har mycket att göra och fått in fler klienter än vad de hinner med så får vi andra rycka in.
Jag har även suttit i planeringsmöten under eftermiddagen för att lägga upp en ny struktur för att göra vårt arbete lättare och göra oss mer tillgängliga. Alltid är det något och det är så mycket att tänka på. Allt från till att sitta och svara på ett mail till att åka och besöka klienter till att åka till sjukhus och utbilda terapefter och psykologer i ett mer öppet sinne för människans mönster.
 
På torsdag och fredag blir det till att åka till Atockholm och gå en två dagars utbildning i stressens psykologi och stresshantering. Bland annat, har inte hunnit läsa genom alla papper och utbildnings schemat. Men det ska bli riktigt intressant och jag känner att jag behöver mer utbildning på det här området.
 

Kommentera här: