Trötta söndag


Söndagskväll och jag är mer än bara trött. Kroppen skriker verkligen efter sömn och det ska den få snart. Har lite saker som jag måste göra innan jag kan göra kväller. Ska slänga in en tvätt i maskinen och hänga upp den, duscha och fixa till lunch för morgondagen osv osv. Kan göra listan lång, men känner att det inte riktigt är värt det just nu.
Just nu ska jag bara njuta av kvällen och tystnaden. Det är knäpptyst i huset och det ända som hörs egentligen är pipandet i mina öron. Det får jag ta efter gårdagens höga ljud och det lägger sig så småningom. Vet att det inte är bra i längden men det är inte så ofta jag utsätter mig för höga ljud så jag offrar mig. Mörkret har nu lagt sig utanför och den friska luften som siprar in genom ett öppet fönster. Härligt!
 
Gårdagen var mer än bara lyckad och jag kan inte säga att jag är förvånad att de två som gick vidare skulle gå vidare. Tippade nästan att de skulle gå vidare, så jag säger grattis och lycka till i finalen. Apropå det så bestämde Tessa och jag att vi skulle boka biljetter till globen. Så det är bestämt, skulle ha gjort det själv annars med men alltid roligt att ha ett följe. Det var mycket folk och det var svårt att hitta parkering. Träffade mycket nytt folk och andra som jag har kontakt med när det gäller melodifetivalen och den stora tävlingen. Blev mycket skratt och många samtalsämnen. Det mesta handlade dock om melodifestivalen givetvis. Vi diskuterade dagens bidrag med de som varit genom åren. Mina favoriter är från sena 80 talet och tidiga 90 talet. Slagernörd som jag är och allt. Det förnekar jag inte, är lite stolt över att jag har ett nördämne. En bekant har barbados som nördämne och Tessa har virkining som nördämne.
 
Under förmiddagen blev det en del springande i affärer och en underbar lunch på resturangen Yogi. SÅ länge sedan jag åt indisk mat. Gott var det också så det lär nog bli ett besök till där nästa gång jag är i stan. Jag fick även ett par underbara virkade tofflor av Tessa. Har dem på mig nu och den härliga känslan sprider sig genom kroppen. Hade inte räknat med att få något, men blir alltid lika glad när jag får något som hon har gjort. Nu får jag försöka hitta på något till henne. Får bara hoppas att min ull kommer snart så att jag kan tova något till Tessa. Hon har påpekat ett par gånger att hon vill ha något tovat av mig.

Kommentera här: