24 timmar

Godmorgon godmiddag och godkväll. Huvudet snurrar på som om inget har hänt. Men själv hänger jag inte med alls för fem öre. Kroppen värker, jag fryser och svettas om vartannat. Får inte i mig något utan att må illa och magen....tja jag säger så här. Den lever sitt egna liv. Min kropp lyssnar inte alls på mig och så fort jag har något tänt så ser jag mer stjärnor än vad som finns på vårt stjärnhimmel.
Så jag är nerbäddad i soffan med det ända jag kan få i mig. En stor mugg med blåbärssoppa. Skattar mig lycklig för att jag inte har åkt på något värre än vad jag har. Men hoppas bara att det är något 24 timmars virus. Är tacksam för att det inte är vinterkräksjukan som jag fått eller svininfluensena. Bara typiskt att det sker när jag har ledigt. Men det är bara att svälja stoltheten och ta det som det kommer.

Kommentera här: