Nya tatueringen


Lugnet har spridit sig och jag kan känna att det är något i luften. Men frågan är bara vad även om jag vet att det är något bra. Får ofta den känslan och det sprider sig i hela kroppen och värmer upp mitt sinne även om jag inte inser det till en början. Det ger mig nya krafter att ta tag i saker, både i privatlivet och i arbetet. Vissa skulle säga att det är upplyftande medan andra skulle säga att det bara är båg. Själv vet jag inte mer än att det är något jag värdesätter. Speciellt när dagen har varit tuff eller om jag är på dåligt humör.
 
I mellandagarna gick jag till tatueraren och skaffade mig en tatuering till. Även om jag sagt att jag inte ska ha fler än de jag har (vilket inte är mer än fyra) så kände jag att jag ville göra detta. Dels för att jag har överlevet cancern två gånger och ville ha något som syboliserar min kamp. Och dels för att hedra min farfar som betydde allt för mig. Det blev änglavingar på handleden. Min farfar trodde på änglar och jag delar hans tro på dem och att jag har haft änglavakt genom mina sjukdommar. Så det har betydelse och det får mig att blicka framåt istället för bakåt även om det man har gått igenom stärker än.
 

Kommentera här: