Rundtur i husets vrå

Går runt i huset och förundras hur tyst det kan vara. Tystnadet har gjort sitt bästa och jag är mer än nöjd. Har gått runt och plockat bort allt julpynt och försökt med min januari städning. Det är inte enkelt då det är ett stort hus och jag har inte varit på ett topp humör för städning. Men det är ett måste och ett nödvändigt ont.
Men med facit i hand så är jag nu nöjd efter allt blivit klart. Har även hunnit med att fixa till lite mat och diskat. Då min diskmaskin är trasig så är jag illa tvungen att diska själv... Ska ut i dagarna för att hitta en ny diskmaskin, men tja...det kan vara ganska rogivande att stå och diska för hand med.
 
Kvällen ter sig så att det inte kommer ske något speciellt och det passar mig. Blir att sitta och läsa någon av de alla bortglömda böckerna som står i bokhyllan och samlar damm. Men frågan är vilken jag ska välja. Beslutsångest i första grad. Så fram med myskläderna,  den stora koppen med te och den varma filten. Bättre än så här kan det inte bli och det min vän är en perfekt lördagskväll. Lugn och stillsam, precis vad jag behöver innan jag återgår till allt stress igen. För om ett par dagar kommer vi återgå till det normala.

Kommentera här: