Stumt i kroppens vrå

Känner mig stum i hela kroppen. Men betydligt piggare än vad jag var för några dagar sedan. Livet är grymt när man minst anar det. Ta det inte för givet för det är då livet ställer till det mer än vad du tror. Tro mig, då jag har fått min ranson av grymhet i mitt liv.
Nu när jag är på benen igen har jag rensat bort allt vad julen heter. Dragit mig fram med dammjagaren och inser hur mycket damm och annat skräp julen drar med sig. Men ack så trevligt det kan vara med högtider. Har jag rätt eller har jag fel? Nu återstår det bara fönstrena, men får nog ta det när det blir lite mildare ute. Ingen idé att dra fram fönsterputsen nu när vintern fått för sig att komma. Även om det fortfarande är "milt" så vet man aldrig när det gäller oväder, snö och annat blask.
 
Nu när jag fått huset rent ska jag bara njuta av tystnaden med en bra bok, en mysig filt och en brasa tänd. Vildare än så här blir det inte för min del denna lördag. Möjligtvis att jag tar fram en bra film närmare kvällen för att få det att avsluta en perfekt dag. På måndag ska man återgå till vardagen igen och om min magkänsla har rätt lär jag ha mer än vad jag behöver på jobbet. Brukar bli så när man är borta några dagar. Mina kära kollegor är inte alltid de snabbaste när man är ledig. De har fått för sig att lite mer arbete första dagen efter en längre tids ledighet gör susen för att komma in i stämmningen igen. Kanske har de rätt, men jag vet inte. Det är inget jag medger för dem iaf. Kanske tyst för mig själv vem vet.
 
 
Här kan jag tillbringa många timmar om ingen stör mig.
 Inte bara jag som njuter av värmen. Mammi katt gör det också.

Kommentera här: