Värmande händelser

Måndag och ännu en dag att handskas med. Känns skönt att få vara tillbaka till verkligheten igen. Även om jag skulle ha varit ledig idag så känns det bra. Men jag ska bara jobba idag och imorgon, sedan blir det ledigt resten av veckan. Har en massa komptid och semesterdagar att ta ut. Så det blir inte något jobb förrän nästa vecka. Bäst att passa på att njuta av de dagar för sedan kommer jag tillbaka till verkligheten och en massa jobb att utföra. Ska kanske inte klaga, är bara glad över att jag har ett arbete. Det är så många som går arbetslösa och för varje jobb som sätts ut som ledigt är det över 500 sökande. Skrämmande men det är så det ser ut idag.

Sakta men säkert går vi allt längre in i januari och innan vi vet ordet av det är det sommar och värmen smeker oss på kinden. Ser fram emot sommaren då den här vintern har inte gett mig så mycket. Dessutom fick jag nyligen veta att jag ska bli moster och det ser jag fram emot. Min syster väntar sitt första barn och det är beräknat till den 10 augusti. Så ja nu är jag glad och har än värmande känsla inom mig.

Kommentera här: