Cykel i trådslöjd

 
Efter en lång dag på jobbet så kan man säga att man möts av en överaskning som gör att man får ett leende på läpparna. På verandan står det en cykel i trådslöjd som grannen gjort som tack för att jag klippt gräset åt henne. Något som jag inte alls räknat med då jag sagt att jag inte vill ha något för att jag klipper gräset åt henne. Ett stort glas med hemmagjord saft räcker gott å väl åt mig. Men då hon är av den gamla stammen så måste de ge något i gengälld. Och jag är inte den som säger emot även om jag tycker att det ibland kan vara lite jobbigt då jag inte vill ha något bara för att jag erbjuder mig att hjälpa till.
 
Så nu är frågan var jag ska ställa denna underbara cykel någonstans. Det är ju nästan ett måste att den ska få en central plats så att den verkligen syns. Frågan är bara var...har ju så mycket pryttlar att allt smälter samman. Men jag kommer nog på något bra ställe så småningom. Får helt enkelt pröva mig fram och lita på min instinkt. Det brukar fungera även om den är en gnutta seg.
 
Snart kommer särbon över på middag och trevligt ska det bli. Det var ett tag sedan vi sågs då vi båda haft mycket att göra både på jobbet och på hemmafronten. Så maten står på spisen och puttrar och radion går för full hals. Har även satt på tvättmaskinen för en omgång med tvätt. Tur att det är bra väder så man kan hänga ut tvätten...får bara hoppas att det håller i sig.
 

Kommentera här: