Rensar mitt inre

 
Rensar mitt inre och sparar energi för att kunna återhämta mig efter en tids sjukdom. Dock känner jag mig bättre och hoppas på det bättre. Infektioner är inget att leka med och inget jag önskar någon. Är dock sjukskriven den här veckan för att verkligen kunna återhämta mig. Men svängde förbi jobbet med några burkar av hemmagjord hallonkola. Då jag lovat att jag skulle bjuda mina kära kollegor på kolor den här veckan så kunde jag inte låta bli att svänga förbi. Men jag måste säga att jag kom hem fortare än vad jag räknat med. Blev nästintill utkörd av min chef och kanske var det lika bra det. Känner mig själv och skulle säkerligen ha satt mig i arbete om ingen såg mig.
Nu sitter jag hemma i mitt tomma hus och rullar tummarna. Rastlös till max och får ingen ro till att göra något. Så jag ska kanske leta reda på någon bok och sätta mig någonstans för att fördriva tiden.
 
Får se hur långsamt eller fort den här veckan går. Får påminna mig ofta om att jag behöver ta det lugnt och låta kroppen återhämta sig och läka som den ska. Dessutom får jag nog bita mig hårt i tungan för att inte anstränga mig för mycket eller smita iväg till jobbet. Inte lätt när man lever för att hjälpa och låta sig vara sysselsatt under större delen av de vakna timmar man är vaken. 
 

Kommentera här: