Vacker dag

 
En vacker söndagseftermiddag och jag njuter av tystnaden. Låter fåglarnas sång leka med mina sinnen. Det var så otroligt länge sedan jag kände ett sådant här lugn som jag nu känner. Så jag passar på att njuta och tar tillvara på stunden. För jag vet ju inte alls när den kommer tillbaka. Snart blir det att ta på sig skogens skor och ta en lång och härlig promenad i skogen. Försöka hitta en och annan sommar frestlese i form av blommor och blader. Låta naturen köra sitt race och bli ett med den. För mina vänner imorgon är en annan dag och en hel del att göra. Mycket att göra både här hemma och på arbetet. Önskar dock att man kan få njuta mer av det moder jord har att erbjuda oss och att fler inser det och låter den vara som den är. Varför kan det vara så svårt att se att vi skadar vår jord?
 

Kommentera här: