Vilda blommors doft

 
På väg hem från jobbet gick jag förbi torget och till min förvåning stannade jag till bland alla blommor som säljs. Inte ofta jag gör det och jag känner hur dofterna drar mig in bland alla blommor. Är som förtrollad och kan verkligen inte gå därifrån. Så det blev till att köpa lite vilda blommor för att sedan göra om till mitt eget och till flera olika buketter. Så nu luktar det sommar i hela huset och jag kan inte annat än le för mig själv. Underbara dofter och underbara känslor.... Bättre än så här kan det inte bli.
 
Nu blir det till att ställa sig i duschen och tvätta av mig värmen för att bli en människa igen. Efter det blir det till att bara vara för att rensa bland tankarna. Har även hunnit med att besöka mina föräldrar och lämnat en del böcker som min kära mor ville låna. Blev kvar där ett tag och jag blev även bjuden på en typisk irlänsk fika ala mor. Det kan man inte säga nej till. Nu får jag dock röra lite extra för att få bort alla kalorier, inte för att jag egentligen räknar dem.
 

Kommentera här: