Drömmar om möjligheter

Efter en tid med mycket att göra och allt för lite tid till att ta hand om mig själv känner jag att det äntligen har lagt sig. Är överväldigat över att allt går så otroligt fort, från ena stunden var det förberedelser inför jul och snart är det påsk och våren är mer än välkommen. Det känns dock att det tar allt för mycket tid att hinna ikapp så kanske borde jag släppa det helt. Kan det vara möjligt? Förhoppningsvis kan det vara det, det gäller bara att ha förtroende för en förändring och att allt har sin tid. Det svåraste kan vara att finna sin egen lycka för att få vägen att bli lika rak som en enkel dröm kan vara. För den enklaste drömmen kan vara starten för de större och mer varierande drömmarna. Ingenting är omöjligt bara man låter det ske och att man inte tar emot skit för att man är sig själv. Vikten med att vara sig själv och våga drömma är att kunna acceptera sig själv och inte vika sig för något man inte tror på.
 
Möjligheterna finns även om man har svårt att tro på dem eller kanske inte kan se dem. Ibland kan det vara mörkt och att allt känns svårare än vad det är. Men vi lever i möjligheternas tid och en utveckling är nästan ett måste. Jag kanske bara dravlar runt i något som jag bara egnat en liten tid åt. Men jag vet dessutom vad jag själv vill göra. Jag har visserligen bara tagit några få steg, men jag vet mina möjligheter och krafter till att tro på mig själv. Klychigt? Ja kanske, men enkelt. Det behöver inte vara svårare än så här. Jag vet det, för jag har själv varit där och tyckt att allt har varit för svårt eller jobbigt. Tron har vacklat upp och ner, drömmar har krossats och möjligheterna har varit långt borta. Men tvivlar gör jag fortfarande och jag vet min begränsningar. Med andra ord för tillfället är: Jag är nöjd med mig själv och har åstakommit mer än vad jag vågat drömma om. Och mer kommer att ske innan jag vet ordet av.
 
Nu ska jag gå vidare och njuta av det härliga vårvädret. Låta tankarna flöda och göra vad nu min hjärna kommer på. Våga släppa greppet och inge all D-vitamin jag behöver för att återkomma till en högre glans. Cyberrymden är oändlig och vem vet vad som väntar bortom alla stjärnor. En go vän? Eller ett nytt jobb? Eller bara nya möhligheter med stora drömmar. Slänger ut det och låter någon annan fånga upp det för att spinna vidare. En ny chans till att göra en förändring, att sätta sin vinkling på något stort.

Kommentera här: