Måndags fasoner

Eftermiddag eller ska jag säga kväller? Det vet jag inte för idag av alla dagar har jag svårt att bestämma mig för saker och ting. Har varit velpottan nummer 1 hela dagen. Inte mycket har blivit gjort även om det har varit saker jag faktiskt blivit klar med. Har hunnit lägga upp scheman och planeringar för de tre kommande månaderna. Så jag har väl lyckats med något under dagen. Hur det kommer sig vet jag inte, å andra sidan så har ödet en hel del fingrar med i spelet och ödet ska man inte säga emot.

Nästa vecka blir en kort arbetsvecka. För på fredagen  blir det till att åka till Riga. Ser fram emot det och jag har planerat allt in i minsta detalj, vilket jag inte brukar göra när jag åker till Riga. För det är en stad som ligger mig varmt om hjärtat. En enkel stad med så mycket historia som går lång tillbaka. Det var ju en gång i tiden en Hansa stad och även en svenskstad... Det finns så mycket mer jag kan säga om Riga. Men det låter jag vara till nästa gång. Om du inte varit där så råder jag dig till att åka dit på semster. Det behöver inte vara en veckolång semster, en weekend räcker gott och väl även om det finns så otroligt mycket att göra och se. Den här gången blir det en weekend för min del. Ska ta en vecka när jag har semester senare i sommar.
 
Även den här veckan blir kort då jag tagit ledigt torsdag och fredag då jag ska vara på sjukhuset för olika tester och undersökningar för att se om cancern har kommit tillbaka eller inte och hur mycket av det som lämnades kvar efter operationen gått tillbaka. En hel del farande och många nålstick. Inget jag ser fram emot men något jag måste göra för att vara säker på att jag inte får tillbaka sjukdommen igen.

För övrigt känns det som om det är så mycket jag har glömt, men jag vet i tusan vad det är. Det är en känsla jag har i magen och det bådar inte gott. Undrar vad det kan vara för just nu har jag ingen aning. Kanske är det en typisk måndag med så många olika nyanser av färgskalan att man inte riktigt kan hantera det. Skulle inte förvåna mig om jag kommer på vad det är när jag lägger mig ikväll. Det är så typiskt! En måndags fason då det alltid händer på en måndagskväll. Det är sällan det är någon annan dag i veckan. Nej för det ska vara måndag, på sin höjd söndagskvällen....men men!

Kommentera här: