Sista dagen och guidade turer

 
Sista dagen i Riga och jag avnjuter mer sevädigheter. Men det känns sorgligt att jag ska åka hem imorgon. Men det är skönt att få komma hem också. Verkligheten kallar igen som det brukar heta. Men jag vet att jag kommer att komma tillbaka.
Har vandrat runt på gator och torg hela dagen och jag har även hunnit med att bevista saluhallarna och inhandlat de sista sovernierna och lite eget som bara är ett måste. Mitt te förråd har nu fyllts på och jag vet att det finns dem som gärna skulle ta sig en titt i mina teburkar när jag kommer hem.
 
Nu ska det bli lite besök på KBG museeet och sedan en guidad tur i det judiska ghettot från andra världskriget. Så det känns riktigt skönt att få känna av historien och samtidigt minnas det som hänt och att det inte kommer att hända igen. Då mina morföräldrar kom härifrån så det känns mer personligt och mer sorgligt då min mormor förlorade stort sätt hela sin familj under andra världskriget.
 
 

Kommentera här: