Tidiga morgon och trasiga tvättmaskiner

God morgon och welcome back! Uppe med tuppen och jag har redan hunnit med en jogging runda runt bostadsområdet och tagit en dusch. Sitter nu och äter min frulle medan jag försöker att komma på om det är något som jag glömt. Snart dags att bege sig till jobbet, men då jag vaknade tidigare än väntat. Vilket menar en timme innan klockradion skulle börja låta så har jag gott om tid att vakna till, försöka gå in i dagen och göra små saker som jag i vanliga fall inte brukar hinna med på morgonen.

Efter jobbet blir det till att åka till Elon för att kolla efter en ny tvättmaskin. Den jag har har sagt sitt och lagt av. Dock är jag inte lika glad över detta, framförallt inte då jag behöver tvätta. Men men... när maskinerierna bestämmer sig för att lägga av är det bara att följa deras pipa och köpa något nytt. Jag är inte den som tror på att laga en maskin när den går sönder. För den lär bara gå sönder igen med något annat fel. Nej...så jag har turen att ha en bekant som köpt den billigt för att använda de delar som är hela till att renovera andra maskiner som har gått sönder. Det är med glädje att veta att det är fler som tjänar på att min tvättmaskin gått sönder.

Jag ska även försöka att hinna med att besöka mina föräldrar och hjälpa dem med att täcka för lite möbler då de ska tapetsera om hela undervåningen av deras hus. Och jag måste säga det är inget litet hus och det är många rum med mycket av möbler som skall täckas. Misstänker att det kommer att ta hela kvällen, så det är lika bra att jag är i farten och humöret på topp. Mer kan jag inte begära och jag kräver inte mycket för min hjälp. Min mors goda gulash soppa och nybakat bröd är det ända jag kräver. Inte lite eller hur? Men ingen kan göra soppa som min mor och det går inte att lära ut. Dessutom vet hon att jag är galen i soppor. Fråga mig inte varför men jag är det.

Nu ska jag fokusera på min frulle och sedan borsta mina gaddar. För jag har en ny dag att se fram emot. För möjligheten är den att den kan bli händelserik. Tro det eller ej men dagarna brukar fyllas med saker även om det kanske inte alltid är till det man vill. Man får ta det med högra och hoppas med det vänstra.

Kommentera här: