Vantens filosofiska tovning i drömmen

Det är nu fast ställt, jag är tovgalen och lever i en värld där jag tror att drömmen om tvärsäker tovning och jag är mer eller mindre tovad. Jag lever i drömmen om att det finns en dröm om att kunna klara av hoppets klarhet i frågan om att verkligheten klarar av att uppfylla. Är jag galen i tron att jag klarar en utmaning utan att tova in mig på saker jag inte förstår? Eller finns hoppet om att kunna förstå en dröm om att klara av verklighetens klarhet? Bra frågor som ställs men kan jag svara på dem? Det vet jag inte, men ställer ut dem till den bäste filosof för att ge ett svar. Någon som känner sig manad?
 
Ett par vantar som jag nu har suttit och tovat på framför TV:n på kvällarna.
Jag är nöjd och även om vinter säsongen snart är slut är det alltid bra att byta ut de
vantar och annat man har som börjar bli slitet. Då slipper jag oroa mig för det
nästa vinter, vilket jag i vanliga fall brukar göra.

Kommentera här: