Arbetets eviga slit

 
Förunderliga saker händer och jag sitter kvar på jobbet för att få lite pappersarbete gjort. Men det är svårt då jag inte riktigt är motiverad till att pyssla med det just nu. Men jag måste bli klar med det om jag slippa att sitta med det imorgon. Skulle dock vilja sitta hemma på verandan i hammocken med en bra bok och bara koppla bort tiden. Som ett frö i vinden. Men det får bli en annan dag då jag har mer tid till det. Jag får helt enkelt sitta och drömma om det och vara lite flitig på annat håll istället.
 
Imorgon blir det till att åka in till Lund för att hålla lite föreläsningar på en högstadieskola och vara med på deras temavecka. Intressant och första gången som jag medverkar på något sådant när det gäller en högstadieskola. Men jag är inte den som är den och jag gillar utmaningar. Det är nästan ett måste ibland för att orka med dagen och arbetet jag har. Dessutom så måste jag läsa in mig lite mer på ADHD och ADD, och jag är villig att säga att det är för tillfället inte min starkaste sida. Med gott mod så kan jag nog nästan säga att det kan bli fason på det också.

Kommentera här: