Återuppstått från de döda

Mitt bloggande har legat nere en längre tid och nu har jag börjat känna att det är något som fattas. Därför kan jag meddela att jag är mer än redo att ta upp det igen i måttliga mängder. Jag kan inte säga att det kommer bli dagligen då jag har allt för mycket att göra en tid framöver. Dessutom har privatlivet varit en del av mitt problem också. Mer om det vid ett annat tillfälle då jag inte är den som egentligen vill blicka tillbaka mer än nödvändigt. Det finns tillfällen för allt i livet, både positivt och negativt.
 
Så med det sagt öppnar jag den grav som varit stängd och låter livet le igen. Känslan har varit på topp de sista dagarna så jag är positiv. Men ett steg i taget och ett öga för ett öga som man säger. Våren har varit framme och låtit oss tro att den var här för att stanna. Men nu har vi några dagar av regn och rusk. Inte för att det bekommer mig så. Kan vara bra med lite omväxling samtidigt som vår ömma natur behöver regnet. Det dämpar ju bland annat pollen för dem som har pollenallergi. Jag är en av dem och den här våren har varit extremt jobbig, som för så många andra. Men det ljusnar förr eller senare och det släpper. Då är det bara att le och ta för sig igen. Det är temporärt och tyvärr återkommande varje år.
 
Med jobb upp till näsan är det bäst att hugga in i verkligheten. Med detta väder vi har så gör det lättare att ta tag i saker som jag har låtit ligga ett tag. Tyvärr har det blivit en hel del och högarna rasar över varandra. Inte bra, men effektivt kaos gör det värt att veta att man lever och har ett jobb som man trivs med. Har även en del möten inbokande och två föreläsningar som bara är ett måste även om jag egentligen inte behövt ta dem själv. Men nu råkar det vara så att jag gillar att stå och prata om saker som för mig är viktiga.Hjälpa, hjälpa och bara finnas till är ett viktigt mantra för oss. Livets goda är inte alltid sött och mjukt. Det kan vara surt och väldigt rivande i mellan åt också. För det är vad livet har att erbjuda oss alla oavsett vilket stadium man är i livet eller om man är kvinna eller man.
 
 
 
 

Kommentera här: