Parkerad

 
Dagarna passerar och just nu känner jag mig mer eller mindra parkerad under ett buskage. Det har varit en tuff vecka med kanske mer jobb än vad jag räknat med. Men jag är glad över att det är helg och att man kan vila ut för en gång skull. Känner att både kropp och själ behöver det. Men ska faktiskt tillbringa lite tid i trädgården för att reflektera livet och kanske rentutav filosofera en del. Nu när sommaren har kommet och det mesta börjar blomma känner jag ett inre lugn som inte ofta kommer under resten av året.
 
Ska försöka sätta mig ner och tova lite då jag ligger efter lite med mina projekt och en del beställningar. Det är så mycket som händer samtidigt att mycket av livet kommer på efterkälke. Måste planera om och kunna strukturera upp saker och ting. Planering, planering och en massa tålamod från min sida helt klart. Nu ska jag bara njuta av stunden och bara vara. Behöver det och en kopp iste i handen kommer det att räcka för en stund. Inget går upp mot en förmiddag i trädgården där man hör fågelkvittret och barnen som leker i lekparken.
 

Kommentera här: