Tovad fredag i trädgårdsmiljö

Har suttit en stund nu på förmiddagen och tovat som en galning. Har tagit upp det igen efter en period utan ens ha tittat åt allt vad tovning heter. Men har nu tagit upp det igen, har dock funderingar på att ta upp något annat hantverk, men vet inte vad och jag vet inte om tålamodet är det bästa just nu.
 
Nu i eftermiddag blir det att pyssla lite ute i trädgården och sedan fixa till några nya trädgårdsland. Har bestämt mig för att jag ska odla lite grönsaker den här sommaren. Om jag lyckas som jag hoppas att jag gör och att jag inte ger upp så kanske fortsätter jag nästa år också. Så det kommer bli intresant. Frågan är bara vad man ska odla. Jag vet att jag vill och ska odla lite morötter, lök och vitlök samt persilja. Men sedan? Jag funderar även på att fixa till ett litet land där jag kan odla lite örter så att jag har färska örter till maten samt för att kunna göra lite växtfärgning till lite ull som jag har fått av en arbetskamrats  syster.
 
Nu är det bäst att jag avslutar och påbörjar det jag planerat för eftermiddagen. Men ikväll kommer jag inte göra något speciellt. Blev lite sent igår men det gör inte så mycket egentligen. Hittar man en spännande bok som man inte kan släppa så måste man bara läsa ut den så att man får reda på vad som händer. Men har bara kommit halvägs dock. Läser inte ut en 500 sidor tjock bok på en kväll. Det blir nog kanske två eller tre kvällar.
 

Förmiddagens värk, en väska samt ett skal till mobilen.
Har visserligen inte gjort allt idag. Påbörjade det innan jag
åkte till Riga. Sedan har det legat ett tag fram till idag.

Kommentera här: