Rätt riktning idag

Idag är en bra dag och jag känner att jag kan klara av att ta extra steg mot rätt riktning. Först blir det en liten tripp till sjukgymnasten för att träna lite på att få upp musklerna i ryggen och runt omkring igen. Läkningen går bra men väldigt långsamt. Är inte så tålmodig av mig just nu men jag vet att det är bra att det går långsamt och att det går mot det håll som jag och läkarna vill att det ska gå mot.
När jag har varit där och gjort mitt blir det till att åka in till staden för att träffa några arbetskamrater för att äta lunch ihop. Ser fram emot det då jag inte har sätt dem på evigheter. Dessutom så är det så förbaskat bra att få komma hemifrån ett tag med. Bara tur att huset faktiskt står kvar där det står.
 
Om jag orkar och hinner så ska jag ta fram min tovning i eftermiddag för att se vad jag har inspirerats till. Man vet aldrig och det var väldigt länge sedan sist nu. Nästan som om jag har glömt hur man gör. Fast det är väl som när man har lärt sig cykla. Har man en gång lärt sig så sitter det i skallen. Vet inte vad tror du?
Har införskaffat en hel del ull och nya nålar då dem jag haft är mer än bara utslitna. Förstår inte hur det har gått till och det kan ju inte vara jag som sliter på dem. Måste vara mina tomtar på loftet som sliter ut dem.

Kommentera här: